Bestyrelsesmøde d. 19. oktober 2024

  1. Fremmødte
    Alle
  2. 
    
  3. Medlemsliste
    87
  4. 
    
  5. Økonomi / bank
    • 33.215,58 kr.
    • Robert får arrangeret med Inge Broms i forhold til at få revideret regnskabet
  6. 
    
  7. Web
    • For at undgå at spørgsmål fra foreningens medlemmer til bestyrelsen havner i bestyrelsesmedlemmernes personlige indbakker, bliver mailen “kontakt@distanceridning.dk” oprettet. Fremadrettet bliver det kun gennem denne mail at foreningens medlemmer kan henvende sig til bestyrelsen.
    • Forslag om at medlemmerne kan indsende “månedens billede” til vores hjemmeside. Martin kigger ind i en løsning på den anden side af årets generalforsamling.
    • Det blev besluttet at alle i den til enhver tid siddende bestyrelse bliver administratorer i foreningens Facebookgruppe.
  8. 
    
  9. Cups og andre præmier
    • Årets præmiedækkener bliver uldtæpper til i alt 3500,- kr. + tryk.
    • Udenlandske ridt: Conny undersøger
    • Årets ridt: Robert laver afstemning
    • Årets hjælper: Robert laver et motiverende oplæg – termoflaske med logo som præmie
    • Det blev besluttet at ændre reglen for hvornår et medlem kan være med i årets konkurrencer i forhold hvornår kontingentet er betalt:
      • Er kontingentet betalt senest d. 31/1, vil alle ridt redet i sæsonen (fra og med 1/11 i det forrige år til og med 31/10 samme år) tælle med.
      • Er kontingentet betalt efter d. 31/1, vil kun ridt redet efter betalingsdagen og frem til den 31/10 samme år tælle med.
  10. 
    
  11. Generalforsamling 2024
    • Nina laver oplæg – Martin sender ud
    • Robert står for det praktiske med forsamlingshus/mad
  12. 
    
  13. Indkomne punkter
    
    
    • Et medlem ønsker hjælp fra foreningen til at få svar på den klage medlemmet har sendt til DRF vedr. afgørelsen på årets holdcupfinale.
      
      

      Svar fra bestyrelsen:
      “Distancerytterforeningen kan desværre ikke hjælpe jer med den konkrete sag.
      Klager skal sendes gennem jeres klub som er den officielle kanal.
      Ellers anbefaler vi at du kontakter sportschefen i DRF, Anne Silfwander. Skriv at du
      har kontaktet distanceudvalget, og vedlæg klagen.
      Til info er bestyrelsen i Distancerytterforeningen enige i jeres klage og støtter den
      fuldt ud.”

    • 
      
    • Et medlem klager over at blive blokeret fra facebook-siden. Medlemmet ønsker
      adgang til at slå noget op ligesom ethvert andet medlem af foreningen. Og et
      spørgsmål fra medlemmet: Hvordan har vi tænkt os at det skal fungere med en
      moderator?

      
      

      Svar fra bestyrelsen:
      “Vi har diskuteret din anmodning om at kunne lave opslag direkte på
      Distancerytterforeningens facebookside. Faktum er at du ikke er blokeret, men
      forslag du gerne vil have på foreningens facebookside, skal godkendes af en
      administrator. Til info har vi 2 administratorer, nemlig Robert og Martin.
      Administratorerne vurderer relevansen af det der er lagt op, og ideen er at alle
      opslag skal være positive og holdes i god tone, så har du opslag af den art, vil de
      naturligvis blive godkendt. Vi har ikke modtaget nogen opslag til godkendelse fra dig
      og har derfor heller ikke afvist nogen opslag. I øvrigt er beslutningen vedr.
      facebooksiden ikke alene Roberts men hele bestyrelsens.
      Vi har diskuteret moderatorregler, ikke en moderator. Moderatorreglerne er der for at
      sikre at en diskussion ikke løber løbsk og skaber en dårlig stemning.
      Facebooksiden er offentlig og ikke afhængig af at man er medlem af
      Distancerytterforeningen. Som medlem har man stemmeret på generalforsamlingen,
      og det er her du kan gøre din indflydelse gældende.”

  14. 
    
  15. Eventuelt
    Både Jane og Nina genopstiller. Nina har dog meddelt at hun ikke vil fortsætte som formand.
  16. 
    
/Martin

Denne hjemmeside bruger cookies. Ved at fortsætte brugen af siden accepterer du brugen af cookies.